Kanada

Ett snabbinlägg.

Är i Golden nu. Allt har gått bra. Väldigt tajt tajming men det löste sig. Tar en öl och ska precis äta middag nu. Lägger ut ett längre inlägg senare. Sköt om er och jag mår bra.

Taxin kommer klockan 05:10...

opackad       packad

Äntligen packad o klar. Ska försöka att sova lite nu. Har lite resfeber. Men jag tror att det är bra. Man håller sig alert. Så är det ju när man ska börja ett nytt jobb eller skola. Sköt om er där ute. Nästa gång jag återkommer är jag förhoppningsvis i Kanada.

God natt på er.

Lördag den 23/12-06 kl 23:18

4 dagar kvar till avresa.

Julafton imorgon.

Sov länge idag. Steg upp vid elva. Åt frukost och sedan stack jag iväg o träna. Nästan själv på gymmet. Rätt så trevligt. Åt den sista matlådan jag gjort förra söndagen. Fullkornsris kyckling o brockoli. Var en sväng på stan å köpte en julklapp. Drack en snabb kopp kaffe på Fors o fjäll. Var och köpte godis på badhuskiosken. Kollade några gamla julfilmer på tv. En väldigt lugn dag för min del.

Jag önskar er mina släktningar och vänner en synnerligt god jul och ett mycket gott nytt år.. Sköt om er. 

P.s. Glöm förbövelen inte Karl Bärtil Jonssons julafton på tv D.s.


8 timmar



Då var det dags att lämna igen telefon, nyckel och min kära verktygslåda. Sen är det bara att surfa ut i det okända. Släppa taget om de trygga livet...

Ett till alternativ

Ett till alternativ är att söka jobb i Ume till sommaren. Har hört mig för lite grann och det verkar inte omöjligt att man skulle kunna hitta ett. Har en del vänner i Ume så det hade varit kul att flytta ner. Ett annat stor plus är ju att det inte så fasligt långt till Kittelfjäll.

Skidor och drömmar.

Har åkt skidor ikväll. Andra gången för den här säsongen. Min plan är att jag ska hinna iväg två gånger till innan jag reser. Då har man lite skidor i benen då det är dags på allvar. För övrigt så funkade pjuxen "suvve".

Har funderat lite (eller ganska mycket, tror jag) på mina planer efter Gränsen. Har några alternativ eller drömmar. Vet inte riktigt vad jag ska kalla dom...
Ett utav dom alternativen är att jobba som liftmek ända till midsommar. För att sedan vara ledigt till mitten av augusti. Sen är det höstmeken i Gränsen i cirka två månader. Då hade man haft ett ypperligt tillfälle att resa någonstans på sommaren och kanske lära sig surfa.
Ett annat alternativ är att söka till högskola. Kollade intagningspoängen på sjukgymnastprogrammet i Umeå. Det låg på 1,4 om man söker in på högskoleprovet plus arbetslivserfarenhet. Låter ju inte omöjligt. Har även kikat lite på Tekniskt basår för att sedan läsa vidare. Undra om man skulle klara av det. Blir lite sugen på att testa. Om man nu skulle fixa det, så skulle man kunna se fram emot ett ganska välbetalt jobb. Men finns det nån kreativ känsla i ett sådant jobb?

Imorgon får jag mitt fasta objektiv jag bestält. Ett 50mm.. Bara tusen pix. Det har fått jätte bra kritik. Hoppas att jag lyckas ta nå shyssta bilder.

7 Dagar kvar. 2 Dagar kvar på firman. 



Kryss.

Vilken seg dag på jobbet. Varför kan man inte hålla tempot uppe fast att man ska sluta. Istället så börjar man gå på nån sorts sparlåga. Minutrar och timmar känns som dagar.  Men snart så kan jag kryssa ännu en dag i min på egenhand gjorda kalender. Tjohoo..
Och då kommer det att stå Onsdag den 20/12. 8 dagar kvar. Snart så är det bara en vecka kvar.
Har tränat idag. Skönt att komma iväg och rensa mitt lilla huvud som alltid har en tendens att kännas överfull. Imorgon blir det skidåkning med lillebror om vädret tillåter. Var igår fixade pjäxorna. Fasiken vad sköna dom blev. Blev även bjuden på chokladkaka o té. Inte illa. Så här skulle alla butiksägare behandla sina kunder. Fast de förstås, då måste dom kanske öppna fik. Kan ju bli rättså många fik... Hmm.. Men det är ju grymt trevligt att fika... Hmm..
 


10 Dagar kvar.

Jag

Nu är det inte länge kvar.. Bara 4 vanliga arbetsdagar. Åkte skidor för första gången den här säsongen, i lördags. Riktigt roligt. Skidorna var helt otroliga. Nästan allt kändes bra utom mina pjäxor. Dom trycker rättså ordentligt. Ska i veckan vara och få det fixat. Sen när tillfälle ges så ska jag göra en formgjuten sula till dom också. Sen kommer dom att rocka fett!

Blev erbjuden ett nytt jobb i fredags. Jag ska arbeta som liftmekaniker i Gränsen när jag kommer tillbaka från Kanada. Blir mycket spännande. Är faktiskt lite nervös. Har jag tagit mig vatten över huvudet.. Hmm. Men det löser sig nog. Jag som hade sett fram i mot en grymt lugn vår. Lär ju bli ganska mycket mer action än vad jag hade väntat mig.

Skottade fram bilen i veckan. Det var säker 70cm snö på taket. Det enda man såg av bilen var en bakspegel. Jag fick hjälp av en arbetskamrat att starta upp den. Batteriet hade laddat ur. Byte däck, dammsugade ur den och tvättade av den. Skönt att ha igång den. Den har ju stått stilla i över två månader.

Vill ha!

http://www.sweet.no/helmets_trooper_s1_hc.htm

En misson...

Har bestämt mig. Jag ska hyra ut lägenheten. I första hand, bara under kanada resan. Kanske oxå under tiden jag är i Gränsen. Det var inget lätt beslut att ta. Älskar ju den här lyan. Men "rätt" hyres gäst dök upp så jag kände att det skulle kunna gå bra med den här personen. Litar på honom.  
Försökte ta mig i kragen o skotta fram min bil men det är helt otroligt mycket snö och bilarna intill står helt sjukt nära. Måste springa ut o skotta så fort nån utav dom har försvunnit. Plus att ägaren till ena bilen har skottat all sin snö bakanför min bil.
Det är helgens misson, uppdrag. Bara mitt uppdrag. Det är bara jag som kan klara av den sortens uppgift.. Måste peppa mig annars så går det inte.

19 dagar kvar tills jag åker. 10 arbetsdagar. Har fortfarande inte fattat. Får världens flin i ansiktet när jag kommer på att det är så nära tills man åker. Bara två veckor o fem dagar. Helt sjukt nära..

Har känt mig så glad dom senaste dagarna. Inte ens jouren nu i helgen drar ner mitt humör. Fasiken vad skönt det känns.

Sköt om er där ute.. / Killen med ett leende som sträcker sig från öra till öra.

Solen sist den lyste in i lägenheten.

             Solen sist den lyste in i lägenheten.

Hmm.. Jag har funderat på en sak. Varför tror jag att jag bara låtsas kunna mitt jobb och att det inte är ett riktigt jobb, och det riktiga jobbet får jag så fort jag har pluggat på högskola eller universitetet? Det är ju ett vanligt jobb jag har redan nu. Men det känns som om jag luras och att jag inte alls kan det här arbetet. Men jag vet ju att man inte kan bli full lärd.
Mysko. Undrar varför man tänker så här....?

Snart bara 23 dagar kvar innan man flyger iväg. Har beställt lite grejjor till kameran. Har köpt ett motljus skydd och en bättre väska. Väskan gör att det blir lättare att ha kameran med i skidryggsäcken.

Snöar som bara den här just nu. Enligt smhis hemsida så är det mellan 50 till 75 cm. Tror att det kan vara mer på vissa ställen. Kul med en riktig vinter.

Kortet är taget 20/11 kl 12:30. En utav dom sista dagarna som solen lyste in i lägenheten. Nu lär det dröja till nästa år innan det händer igen. Kolla in dom roliga reflektioner som blir på det gula huset. Dom kommer från fönstren mitt i mott.