Ny stil

Valde att ändra designen en smula. Kom gärna med kommentarer. Ska försöka att anpassa den ännu mera i fram tiden. Men säg gärna vad ni tycker. Själv så tycker jag den gamla var för vit o tråkig.

Med Vänliga Hälsningar: Kennet

Rastlös.. Hmm..

Ja! Då är det dags att åka. Imorgon/idag så bär det av mot Göteborg. På Fredag blir det avresa med målet Köpenhamn. Det ska bli sjukt roligt. Jag o M har fått några bra tips på trevliga pubar som måste provas. 

Vad har jag då pysslat med dom senaste dagarna. Jag har badat i Boviken igår(Söndag). Varit på Trästocksfestivalen Torsdag till Lördag. Många bra band i år. Och så har jag försökt att lära mig spela gitarr.. Fast tyvärr ingen riktig utan en som är inkopplad till ett TV-spel. GuitarHero heter spelet och det otroligt roligt. Många bra låtar att lyssna på och att försöka spela. Måste skaffa!.....dregel......
Annars så har jag känt mig rätt så rastlös den senaste veckan. Försöker hålla mig sysselsatt hela tiden. Vet ej om jag inte är van att vara ledig i kombination med att jag sökt jobb som jag väldigt gärna vill ha eller om det är något annat. Då passar nog en resa bra som leder bort mina tankar på annat som är roligt.

Tyvärr har jag inte haft nån möjlighet att lägga ut några bilder på ett tag men ha förtröstan, det kommer.

Tjingeling och godnatt på er.

Sommar kul

Var till Luleå igår med M o J. Kul att göra lite oplanerade grejjor.Det är då man vet att man är ledig. Som när vi var där i Luleå blev vi bjudna på en liten vinprovning utav J´s kompisar. Mycket tevligt om än det var lite väl ordnat o fint. Dom hade till och med ordnat med papper man skulle fylla i vad man tyckte om vinet visuellt och hur det luktade och till slut hur det smakade. Man skulle även fylla i vad man gav för poäng. Alla som var med ca 9st tyckte det dyraste vinet utav var godast... Märkligt det där med att nästan allt som är dyrt är bra.. eller.. är det verkligen så?

Ska nog börja röra mig söder ut nästa vecka. Åker ner till Göteborg på Tisdag och sen fortsätter jag o M ner till Köpenhamn framåt helgen. Där ska vi träffa vi en mycket god vän T. Som  arbetar o bor där nere. Ska bli otroligt roligt att träffa honom. Det var ju ett årsen sist..

Bio

Måste säga en sak. Är det nånting jag verkligen saknar i Kiruna så är det en riktig biograf. Biografen i Kiruna är ägd av Kiruna kommun vilke innebär att det visas en film i veckan. Den går då från Torsdag till Måndag. När dom köper in en film så är det bara dom riktigt stora filmerna plus romatiska komedier som vinner deras ynest. Men jag har passat på att kolla på bio nu när man är i en riktig stad. Har hunnit med hela tre stycken och mer ska det bli.
Den senaste jag såg var Harry Potter. Antingen håller jag på att bli gammal eller så är den ganska förutsägande. Trist, för jag trodde den skulle vara bra efter allt man läst om den. Att den skulle vara mörkare och grymmare än dom andra.. Där i mot måste jag säga att Transformers var helt sjukt bra. Hmm kanske att jag inte är så vuxen trots allt.

Har bestämt mig. Jag ska flytta från Kiruna. Jag ska försöka med att bo i Umeå. Känner att jag behöver ett miljö ombyte. Har sökt en held del jobb så som mekaniker och montör på volvolastvagnar. Dom hade ute sammanlag 38st tjänster. Jag borde ha en viss chans. Tycker man ju. Men det är alltid så otroligt nervös väntan om man ska få jobbet eller ej.

Nä nu ska jag göra mig i ordning för lite bad och solande i falkträsket. Skönt med sommar.

Blixt visit

Ja då kan fortsätta med sin semmester. Hoppas man får bra väder så att man kan bada lite mer och bli lite brunare. Får skjuts ner till Ske-å utav Bo. Skönt att slippa åka tåg. Kan bli lite lång draget. Uppresan var oxå helt ok. Fick lift upp till Lule utav pappa och sen tog jag tåget. Naturligtvis så tog batteriet slut i min Ipod och sätet gick inte att luta bak nånting. Så varje gång jag somna till så åkte huvvet ner framåt så att man vaknade igen.... Segt var ordet för den dagen.



Semmester

Hej hej. Nu var det verkligen längesen. Har slutat att jobba i Riksgränsen och för tillfället är jag mellan två jobb eller som man kan kalla det: Semmester. Har varit ner till Skellefteå och hälsat på hos familjen. Otroligt trevligt. Och så är det ju så skönt med sommar och bad. Här kommer lite bilder.