A long time ago in a galaxy far, far away

Hmm. Nu är man verkligen i väntans tider. 8 veckor kvar tills man sitter på planet till Calgary. Låter inte alls speciellt länge.
Händer inte så mycket i mitt liv just nu. Ganska mycket jobb. Lite träning och datorspelande för att fördriva tid hinner jag oxå med. Kanske blir det en sväng till Dundret nu i helgen. Ska Möta upp grabbarna i "Kanada 2006 gänget". Kan bli riktigt roligt.
Repande en maskin idag som dom skär frimärken i. Ett mycket trevligt jobb. Rent o fint. Det var varmt och tyst där den står. Väldigt skönt. Man är ju inte så van vid sån arbetsmiljö. 
Lägger in lite bilder jag tog igår(söndag). Det var en mycket skön dag utomhus. Solen sken och det var inte så kallt.

                                             
                                      


En vanlig Tisdag

Titta det snöar. Äntligen kanske vintern är på väg.

Jag har precis blivit morbror. En stolt morbror dessutom.. En liten pojke på 3500gram och 52cm lång.
Hmm man undrar ju hur mitt systerbarn ser ut. Blir ju jätte nyfiken. Måste ta och planera en resa ner till Göteborg snart. Var tvungen att köpa lite kakor att fira med när jag var och handlade.
Du är grym syrran. Är jätte stolt över dig.

Klarnar upp med Kanada resan oxå. Flyget bokas imorgon. Avresa 28 december. Hemresa 2 februari. Resan blev lite kortare än önskat men då passar det för alla. Känns otroligt skönt att ha det klart så att man är säker på komma iväg.

  /Prinsen av portionsförpackningarna... 

Blodpudding och Vaniljsås..

Tjenare.
Förlåt om jag inte har uppdaterat så ofta som jag borde göra.
Har haft lång helg i helgen. Var extra ledig på fredag. Jaha, vad tog man då för sig att göra på sin lediga dag.. Jag var så vuxen att jag steg upp relativt tidigt och städade. Gick en sväng på stan och inhandlade en mycket snygg skjorta. Var och gjorde ett snabb besök hos Familjen A, som bodde på Hotel Vinterpalatset. På lördag var jag och uppvaktade B på sin stora dag. Mycket god mat och dryck hela dagen. Avslutade dan med ett snabb besök på ferrum. Ganska trevligt faktiskt. Träffade några bekanta att snacka skit med.

I veckan har jag jour. Hittils har det varit en mycket lugn vecka. Inga utryckning och väldans lugnt på firman men ändå jobb hela tiden. Skönt att inte behöva stressa nåt. Hmm.. Kanske kommer det att bli jobb i helgen. Brukar bli det men det gör inget. Helgerna är fint att jobba. Bra betalt!
Har  även köpt ett spel till datorn för att fördriva lite tid. Händer inte så mycket just nu i mitt liv.. 

Vilka politiker som sitter i den nya regeringen. Bara bovar och banditer... inte råd att betala vit till sin hemhjälp när man drar in flera miljoner per år. Det är ju skandal att kulturministern inte har betalat tv-licens på jag vet inte hur många år.... Hoppas hon fan i mig får betala rejält med ränta!!! Dom här ska styra vårt land. Det är ju så att man blir mörk rädd......! 

Sköt om er där ute.. tjo flöjt.

PET-Flasorna

Det var ett tag sen jag skrev nåt. Det beror på att jag har varit in nån sorts dvala den senaste tiden. På började ett fu-stopps arbete i Svp på Onsdag. På lördag förmiddag hade vi inte kommit nån vart med arbetet. Det bara djävlades hela tiden. Lyckades komma på ett sätt att lösa problemet på lördags afton. Men det var ett verkligen tidskrävande lösning. Dessutom så har ju vädret visat sig från sitt värsta tänkbara sida. Man fryser eller svettas på jobbet. inget mitt i mellan. Men hur som helst så blir vi snart klara med jobbet och på fredag ska jag ta ut min 11:e dag. Ska bli riktigt skönt att vara ledig.

Har varit sjukt trött den senaste tiden. Måste vara en kombination av hårt arbete, kylan och mörkret som kommer krypandes. 

Annars så har det inte hänt så mycket i mitt liv. Var och skulle panta på ica mitt i centrum men den förbannade maskinen bara tjöt ilsket på mig, så det var bara och ta mina PET-flaskor och gå till ICA Östlunds där man får personlig service. Dom kunde ta i mot flaskorna manuellt. Helt OOOtroligt. Dom kanske inte hade nån bläck penna på ICA i centrum... Hmm måste gå ditt med en.

Hej hopp.