Tillbaka..

Det blev verkligen en låååång helg.
På fredag direkt efter jobbet så hoppade jag på bussen till Skellefteå. Där sov jag över hos min far. Lånade hans fina Volvo V70 i helgen. Så tidigt lördags morgon så började jag köra norrut. Tog inlandsvägen för den brukar gå lite fortare för att det inte är nån trafik.. Men det hade snöat under natten och sen började det att regna vilket gjorde att det tog lite längre tid än vad jag hade förväntat mig.. Men väl i Kiruna så blev jag bjuden på både middag, öl och husrum utav ett par vänner. Otroligt skönt att duscha, äta och dricka en öl. Blev som en ny människa.. Även söndagen bjöd på en tidig morgon men med mycket bättre väder. Gick finfint att köra ner. I Skellefteå så följde min snälla pappa med så att jag skulle slippa köra tillbaka bilen igen. 
Såg även första snön för denna säsong.. Blev som kär på nytt... Älskar verkligen lukten av nysnö.


En liten helg trip

Jag sticker upp till Kiruna i helgen för att hämta lite grejor jag har kvar där uppe. Så det blir en helg som kommer att spenderas till en större del i bil. Men det ska bli lite skönt. Trivs att sitta i en bil själv o fundera. Det är lite som meditation.

Problem löst

Då har jag löst boendefrågan. Igår skrev jag på hyreskontraktet!! Jag fick tag i en 1:a med sovalkov på strax över 40kvm. Den ligger på Teg, precis brevid älven. Otrligt mysig är den men den behöver lite omsorg. Hyresvärden har lovat att fixa taket och ev. tapetsera om. Det är en vindsvåning och själva huset är från 50-talet. Lägger ut en lite själv ritad skiss på planlösningen. Det är inte riktigt rätt propotioner men ni får ett litet hum hur den ser ut.

Lägenheten
 

Grattis Morris på 1-årsdagen!

Morris 1år


Jobb.

Var tvungen att ta ett beslut. Jag blev erbjuden ett jobb och jag tog det. Volvo har inte hört av sig och jag får inge direkta svar därifrån alltså tog jag jobbet som jag blev erbjuden. Jag jobbar nu mer i kassan på ICA Supermarket på Teg. Känns som ett steg bakåt i min "karriärs stege". Om man kan kalla det så..? Men ett som är säkert iallafall är det att de är förbaskat skönt att jobba igen! Ett problem löst. Nu är bara boende frågan som ska fixas. Ingen som vet av en 2:a på Teg..?

Ica

Funderingar i höst mörkret

Sista september

Den senaste veckan har jag funderat. Jag har inte tänkt hela tiden utan jag har hunnit läsa en bok och träna lite också. Men det har blivit en hel del funderande.. Hur vet man att man trivs på ett ställe? För mig så händer det nåt i huvudet när jag bott ett tag på samma ställe. Jag blir otroligt rastlös och jag får känslan av att inte passa in riktigt. Har jag blivit socialt handikappad efter allt säsongade? Undrar om man inte märkt att man har trivts. Att man missat det på nåt märkligt sätt.
I lördags så vaknade jag och hade otrolig hemlängtan men jag när jag tänkte efter så kunde inte jag komma på var det hemmet låg.. Hmm sjukt konstig känsla...

Hösten är här

Höst