Semester

Fick semester nästan direkt jag börjat jobba på det nya jobbet. Inte helt fel då det varit rätt så hektiska två veckor. Det är lite svårt att komma in i rätt tempo men annars så går det jätte bra att jobba.
Om cirka en timme sätter jag mig på bussen och sen tåget upp till "kirko". En resa som tar i stort sett en hel dag. Men jag tycker att det är ganska skönt att sitta och titta ut på landskapet som åker förbi. Jag drömmer mig lätt bort i olika tankar och funderingar. Ibland så kan jag tycka att det är själv resan som är det bästa med att åka bort... Kan inte riktigt förklara varför jag känner så. Men skönt är det att vara på väg någonstans.

Får se om jag hinner skriva nåt medans jag är bortrest. Så god jul och ett gott nytt år på er kära läsare.

Kennet

Måndag vecka 51

Ja då var det måndag igen. Jag har eftermiddagsskift i veckan och så jobbar vi bara fyra dagar. Så på fredag blir det buss och tåg upp till Kiruna. Trevligt med lite ledigt...
Min helg har varit mycket lugn. Har städat lite, tränat och kolla en film. Var även en sväng på stan i lördags. Fasen vad folk stressar. Tänkte att jag också skulle handla lite julklappar men jag blev mest apatisk.. Det slutade med att jag gick runt och tittade på folk. Jag får väl försöka ta tag i handlandet i veckan.. Tycker det är så sjukt svårt att köpa julklappar. Jag ska nog köpa trisslotter åt alla istället.. Blir ju perfekt :-)

Julen är här...

Då har jag sett lucia för första gången på jag vet inte hur många år... En mycket trevlig tillställning med sång och fika. Trevligt att företaget bjuder tycker jag. Har även bokat biljett upp till den riktiga vintern i "kirko". Ska bli trevligt att se ordentligt med snö och att fira jul.
 
När jag var på väg hem från jobbet  idag så passerade jag en
trafikolycka. En cyklist som hade blivit påkörd av en bil. Men vad har folk för problem. Måste man stå precis brevid och frossa i andras olyckor? Fattar inte vad vissa tänker med! För naturligtvis så stog det 10-15 pers. precis brevid o stirrade medans polis och ambulanspersonal försökte göra sitt jobb..... Hmm människan är ju inte riktigt frisk ibland.. Blir bara lite upprörd när jag ser sånt här.

Men åhhhhh...

Ingen soffa förrän på tisdag.. Hade ju varit så skönt att slappa i den till helgen.

Tisdag i december

Ojdå vad tiden går fort...

Har ju som sagt varit på besök i Skellefteå. Från onsdag till söndag. Under tiden där hanns det med en heldel. Jag har varit på julfest med sång o fika. Jag har även hunnit med se två ishockey matcher. Den första var en elitserie match och i den andra så spelade min lillebror. Rätt lag vann i båda matcherna så det var riktigt kul. Hade även en glöggkväll men ett par vänner som slutade nere på stan med allt som hör där till... Och så passade jag på att klippa mig så att man är julefin.

Igår (måndag) så började jag mitt nya arbete. Det är väldigt mycket som ska in i huvudet på kort tid så man är ordentligt trött när man kommer hem... Det kan ju också ha att göra med att jag kliver upp ur sängen vid halv fem på morgonen... Men som det verkar nu så känns det som ett bra arbete och dom jag jobbar med är väldigt hjälpsamma och trevliga.

Får se om min soffa dyker upp på torsdag eller fredag. Hade skönt att ha den här innan helgen.....


Åka iväg

Imorgon så har jag planerat in en liten utflykt till Skellefteå som varar till söndag. Där ska jag hälsa på min familj och så är det glöggkväll hos min bästa vän M på lördag. Det får man verkligen inte missa!
När jag tittade igenom mina foton från senaste året så hittade jag denna bildserie på mina småsyskon och dom verkar ha så otroligt roligt.

                 
         

Måste även berätta att jag fick tummen ur och promenerade upp till Mio och beställde en soffa idag. Ska bli mycket skönt att slippa ligga på golvet och kolla film som jag gjorde igår kväll. Bild på den kommer senare. (Så fort jag fått hem den.) 

Måste "breaka" en annan nyhet för er kära bloggläsare. Jag har fått ett nytt jobb och det är hos Umeå´s största privata arbetsgivare och jag börjar redan nu på måndag. Känns otroligt spännande och roligt. Jag är till och med så där skönt nervös faktiskt... Om man nu kan ha en sådan känsla.



"Buller o bong, bly o betong"

Saker jag lärt mig idag

Idag har jag lärt mig att jag fyller 29 år om 224 dagar och det är en Måndag. Och jag föddes på en lördag för 10369 dagar sen. Det kan ju vara bra att veta... eller ehh.. kanske inte, men lite roligt är det ändå.

Enligt kinesisk astrologi så är jag född i elementet jord och som get.


Typiska egenskaper för en get är:

Kreativ, snäll, problemfri, känslosam.

Typiska egenskaper för elementet jord är:

Beslutsam, driftig, tålmodig.


Tycker själv att det stämmer ganska bra in hur jag är som person men ni kära läsare får gärna komma med reflextioner då det kan vara svårt att ha en objektiv syn på sig själv..

Igår så snöade det så fin här men idag regnar det och är 3 grader plus.. Fy fasen vad less man blir!


   
igår               idag

1:a advent 2007

Då är det snart jul. Hade tänkt vara upp på gymmet o träna idag men jag ändrade mina planer till en promenad  upp längst umeälv. Jag fick snarare plöja mig fram än gå men det blev ett ordentligt träningspass iallafall, då det snöat ett par decimeter inatt. Jag passade på att ta med mig kameran och fota lite under vägen. Det blev nästan två timmar ute i friskluften och snön.


       




dessa trevliga bilder blev det.


Tänkte även passa på och lägga ut en lite speciell önskelista. Eller snarare saker jag skulle vilja ha, bli och göra. Lite förvirrade drömmar som kanske kan uppfattas lite märkliga. Men det är de här jag drömmer om och fantiserar kring.. Listan är inte rangordnad på något sätt.

* Jag skulle vilja vara helikopterpilot
* Jag vill lära mig surfa
* Jag skulle vilja ha en stuga i fjällen
* Jag skulle vilja vara en säsong eller längre i Kanada
* Jag skulle vilja äga en fin skoter
* Jag skulle vilja träffa en fin tjej som jag kan dela min vardag med
* Jag skulle vilja vara polis
* Jag skulle vilja vara brandman
* Jag skulle vilja äga en fin och hel bil
* Jag skulle vilja bli duktigare på att åka skidor
* Jag skulle vilja bli bättre på att fota
* Jag skulle vilja utöva någon form av kampsport
* Jag skulle vilja resa till Nya Zeeland
* Jag skulle vilja äga en fin soffa
* Jag skulle vilja äga en fin cykel
* Jag skulle vilja utbilda mig till snickare, mekaniker och svetsare
* Jag vill bila igenom USA och Kanada till Alaska
* Jag skulle vilja vara en bättre medmänniska
* Jag skulle vilja vara mindre egofixerad
* Jag skulle vilja äga en stringhylla

Nä nu ska jag ta och fika lite adventsfika. Den består av två stycken lussekatter som är bakade på ica teg och några pepparkakor med en stor kopp kokkaffe till. 
Glömde att säga. Jag har julpyntat lite.. Det blev en julstjärna i fönstret och några röda handukar på toa. Så kanske jag får lite julkänsla.