Födelsedagar

Elvira 3 år

I Södags var jag o grattade denna lilla prinsessa på hennes treårs dag. Det var super fint väder så hon och hennes mamma passade på att ta upp potatisen. Spana även in det fina klubbmärket hon bär på sin jacka.

Arbetsförmedlingen: Jag måste skriva några ord om vår fina arbetsförmedling som jag fått det tvivelaktiga nöjet att bekanta mig närmare med den senaste tiden. Jag hade trott att dom skulle vara på mig som en blodigel om att söka jobb men istället så har jag inte hört från dom på ganska länge. Så jag tänkte att jag kanske har missat nån information från dom, så sagt och gjort. Jag trampar iväg till dom för ett besök. Men när jag är där så meddelar dom mig att jag behöver inte komma in förrän den 20/12! Vad fasen! Jag hade tänkt att dom hade nå tips o trix att komma med i min jakt på ett jobb... Men icket! Jag fick helt enkelt vända på klacken och gå hem igen... De är så roligt med mydigheter. Någon stelare organisation kan ju inte finnas.

Facebook: Vad fasen är grejen!! Okej. Kan förstå att det är roligt att läsa vad ens gamla vänner o bekanta har för sig men det finns ju hur mycket negativt som helst ju. För det första. Layouten på sidan! Den suger ju. Man får ju knappt nått sammanhang. Otroligt rörigt. Allt känns som reklam. För det andra. Vad är dom här jäkla apps:en till för? Jag får känslan att det är som lunarstorm men för "vuxna"... Hmm jag får väl ge det lite mer tid men det var det här som dök upp i mitt huvvud efter att ha skaffat en sida igår. Ni kära läsare får gärna komma med tips o råd för jag har inte fattat grejen med den här sidan som verkar vara "the shit "..

Blöt

Det regnade lite förra veckan så jag tog några bilder..




Onsdag

Ja nu blev det ett tag sen jag skrev igen.

Känns som om det inte har hänt så mycket. Väntar fortfarande på att höra nåt om jobben jag sökt. Har även gått o fått nån typ av förkylning. Tråkigt när allt stannar upp. För det är så det känns nu. Man kommer inte framåt och då börjar man misströsta direkt. Har även börjat försöka tänka ut några olika planer om jag inte får jobben jag sökt. Måste ju ta mig framåt på nåt sätt. Vet inte heller längre vart jag vill bo heller. Just nu så känns det som att inget lockar.. Men det löser väl sig på nåt sätt. Om inte annat så kommer jag få bo i tält  snart om jag ska vara kvar här i Umeå... Och då händer det ju nåt..  

Ja, nåt slag inlägg blev det ju iallafall. Kanske en aningen förvirrat men bättre det än inget alls.  


Nytt viktigt test.

Hur norrländsk är du?

Norrland

Detta fick jag till svar. Det verkar som att jag inte behöver fundra mera på om jag är norrlänning eller ej. Gör testet själva på
http://www.norrlandstestet.se/

Vilken hund är du?

Jag gjorde ett test som sa vilken hund man liknade mest. Jag kom fram till den ras då jag hade ranskat mig själv och verkligen svarade ärligt. Tycker att det verkar vara en bra hund iallafall.

Bullmastiff

Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem.

Dom senaste dagarna har jag lagt mera energi till att söka en passande lägenhet. Då min ena lägenhets kamrat har gått och köpten egen lya och min andra har bestämmt sig för att flytta till Östersund. Har inte fått nå napp ännu men jag har ända fram till första december på mig att leta innan jag måste flytta.

Vuxen?

Helikopter

Här ser ni min senaste leksak som jag har införskaffat. För 300 riksdaler så fick jag en sådan här fin radiostyrd helikopter. Ett måste för det vuxna barnet! Otorligt rolig grej som är super svår att styra men med lite träning så går det ganska bra. Ett het tips till alla barn i vuxen ålder..

Skärpedjup.

Var på kurs igår. Verkar vara en väl igenom tänkt grundkurs i fotografi. En del repetion för min del men det är säker bara nu i början och det är ju alltid bra att gå igenom det man kan igen för då kommer det att sitta fast ännu bättre. Vi var 14 stycken och bara 3 utav oss var killar.. Märkligt. Jag trodde att det var killar eller män som var teknik freaks men dom tror väl att dom ska kunna lära sig utan nåns hälp.. Och gud förbjude dig att be om hjälp om du är karl! För min del så vill jag bara lära mig mera och varför inte börja från början helt enkelt.

Har även börjat söka en egen lägenhet på alvar. Men jag har ju en del krav så det dröjer säkert lite innan man hittar nån som passar. Så om ni kära läsare känner någon som har en 2:a i centrala ume med en hyra under 5000 och som vill hyra ut den till mig så är jag otroligt tacksam....



Skogen

Blev en liten tur till skogen igår.. Eller så liten blev den ju inte. Var ute o gick i nästan 7 timmar! Trampade på i strax över två mil. Så nu sitter jag med en hyfsad träningsvärk men det är känns bara skönt.
Var otoligt fint väder här igår. Inte för kallt men heller inte för varmt, sol och lite fläktande vindar. Man kan ju inte begära så mycket bättre. Hade en grym matsäck med mig. Grillad kyckling o en god hemgjord potatissallad som jag gjorde till middag på fredagen. En banan och naturligtvis kokkaffe.. Mycket mysigt. Passade även på att fota lite under vägen.
Såg även en heldel djur oxå. 2 stycken tjädrar, 4 ekorrar, 2 hackspettar(om dom nu heter så). Och dom sista djuren jag ser är 3 stycken rådjur som står o betar i en glänta. Men jag kunde inte få fram kameran utan att det skulle låta för mycket så jag stod och betrakta dom en stund.. Mycket fina var dom.