En ledig torsdag

Denna torsdag har jag nördat mig med att fixa till datorn så att den fungerar som den ska. Efter ett X antal timmar så lyckades jag få till den. Det var en uppgradering som inte funkade som den skulle, tror jag :-/  Sen suttit o spelat online spel på den.. Jag spelar det samhällsfarliga spelet World of Warcraft. Det är mycket fraligt.. huuhhh.. Hehe skämt o sido.. Har lite tråkigt just nu så då blir det lite spelande för att fördriva lite tid.

wow

Pyssel

Hade ett snabbt besök idag av min far, eller farsa om man vill låta lite häftig. Han var snäll och lånade ut sin fina borrmaskin. Behövde den för att sätta upp min hatthylla. Det blev mycket fin och mysigt. Det enda jag kanske skulle behöva är en matta men det får komma till senare.
Hmm.. En liten fundering. Är det bara här (Umeå) och i Skellefteå som det är skyltsöndag söndagen veckan innan första advent? Tycker det är mycket märligt och jag är nog inte ensam som vill vänta lite med julen. För när jag tog en promenad in till stan så kunde jag observera att ingen verkade ha börjat julpyta. Så varför förstör handel i dessa städer en sån fin tradition...

       

Svårt att ge en rättvis bild utav rummet. Ni är mycket välkommna hit att se det med egna ögon :-)

Från mitt fönster

Jahapp. Då har man bott i denna lägenhet i lite mer än en vecka. Trivs som bara den i den. Behöver bara lite möbler och sen kommer den att vara super. Här verkar det som om vintern har börjat smyga sig på lite. Idag är det hela minus två grader.. Annars så händer det inte så mycket. Jag jobbar hela helgen.

från fönster
 
(en liten bild från mitt fönster)

Texten

Här kommer texten jag lovat er.

Eddie Vedder - Society


Oh, it's a mystery to me
We have a greed with which we have agreed
And you think you have to want more than you need
Until you have it all you won't be free

Society, you're a crazy breed
Hope you're not lonely without me...

When you want more than you have
You think you need...
And when you think more than you want
Your thoughts begin to bleed
I think I need to find a bigger place
Because when you have more than you think
You need more space

Society, you're a crazy breed
Hope you're not lonely without me...
Society, crazy indeed
Hope you're not lonely without me...

There's those thinking, more-or-less, less is more
But if less is more, how you keeping score?
Means for every point you make, your level drops
Kinda like you're starting from the top
You can't do that...

Society, you're a crazy breed
Hope you're not lonely without me...
Society, crazy indeed
Hope you're not lonely without me...

Society, have mercy on me
Hope you're not angry if I disagree...
Society, crazy indeed
Hope you're not lonely without me...

Denna låt är för övrigt med som film musik i Sean Penn´s senaste film "In to the wild".

SEAN PENN UTFORSKAR i sin fjärde långfilm den verkliga historien om Christopher McCandles. Han gick från toppstudent och blivande jurist till att lämna allt bakom sig och lifta till Alaska och bli ett med naturen. Något som visade sig mycket svårare och farligare än han trott. Penn som blivit en helgjuten regissör, gör här sin troligen bästa film hittills, med ett storslaget och vackert stycke om människans sökande.

Måste se denna film. Har läst lite om Christopher och det är verkligen en faschinerade historia.


Var är bergen?

Var på bio igår kväll med min kompis E. Vi såg Solstorm. Den är filmad i en så otroligt vacker stad och miljö så att man får gåshud..! Måste lägga ut en bild som jag själv har tagit.

Kiruna



























Har även hittat min nya favorit låt
Eddie Vedder - society. En mycket tänk värd text. Ska lägga ut texten så fort jag hitta den.

4 dagar

Jahapp, då har man bott i mitt nya hem i fyra dagar. Flyttade i torsdag med hälp av min föredetta kombo E och en hyrd skåpbil. (Tack så jätte mycket för hjälpen E!) Allt gick mycket smidigt om än att det var något slitsamt. Har en liten fundering angående flytt. Varför har man flyttkartonger? Ja menar att banankartonger är ju SÅ mycket lättare att ha och göra med. För det första så kan man inte packa dom för tunga och för det andra så är dom mera stabil och för det tredje så tar dom inte i mot låren när man bär dom.. Nästa gång så ska jag bara ha banankartonger, där med basta!
Har fått till det rätt fint här men jag saknar lite nyckelmöbler, som vi kan kalla dom.. Typ en soffa, ett matbord och kanske nån matta. Just nu så ekar det nästan här.

mitt nya hem

Här är en bild på min nya våning. Jag har mitt fönster med balkongen på gaveln.

Måndagskväll


Tomt

Känner mig helt tom. Har precis jobbat 6 dagar i rad och imorgon så har jag ledigt. Ska fösöka att packa och ordna det mesta imorgon, inför flytten på torsdag. Känns motigt men det är bara att bita ihop och praktisera den "nya finska metoden" Långa steg och ofta. Tar det imott eller hamnar man efter så ökar man!
Hade sista fotokurs träffen idag. Tråkigt tycker jag. Det har varit en stämnings höjare.
Senaste tiden har mina tankar varit riktade mot att ta mig vidare i livet på nåt sätt. Försöker att hitta utbildningar och jobb som jag skulle kunna tänka mig att pyssla med. Men ibland så undrar jag om det är rätt väg att gå. Ska man helt enkelt släppa allt och bara låta sig flyta med...? Fast jag för rastlös och fokuserad för att kunna släppa taget. Jag måste helt enkelt ha ett mål att jobba mot. Men just nu så är det stora problemet att jag inte har nåt riktigt mål. Vilket gör mig sjukt förvirrad.. 

Vilsna tankar i ett segt och fult vinter regn. 

En sen Onsdagskväll i början av november

Hmm.. Har gjort ett riktigt bra inköp i måndags. Jag köpte en mickro från jobbet för bara 299 spänn!



Får flytta in i min egna lägenhet om precis en vecka. Jag är verkligen ambivalent i den frågan.. Ena dan så känns det jätte kul att få bo o inreda allt själv men nästa dag så känns det sjukt trist och jag känner mig helt otroligt omotiverad. Jag har alltid tyckt det har varit roligt att flytta in i nya lägenheter men den här gången så känns det verkligen helt annorlunda..

Det snöade rätt så mycket när jag kom ut från jobbet ikväll efter det att jag slutade. Fasen vad skönt det var att gå hemåt i snöfall. Älskar verkligen snön o vintern trots att det är mörkt och kallt. Undrar varför jag flyttade i från Kiruna? Är det nån som vet svaret så kan ni ju vara snäll och informera mig... Allt det här ter sig som en mycket lång och overklig dröm som jag aldrig verkar vakna upp ur.... En del märkliga tankar efter en lång o seg arbetsdag i kassan på ica.


Lördag

Ikväll blir det en skön killkväll med tyskinköpt öl och xbox360, hemma hos min bästa vän M  som bor i Ske-å.. Hoppas ni oxå får en trevlig alla helgona helg..

109121-61