30 Dagar kvar!

Jaha, då är det en månad kvar tills man flyger till Kanada. Har jag börjat känna nån resfeber? Nej. Ärligt talat så tror jag fortfarande att det är för osannoligt att jag ska åka ditt. Men jag har i allafall börjat planera för resan. Var o tittade på en skidbag idag, med hjul och plats för pjäxor. Den var inte så sjukt dyr heller. 900 pix skulle den gå på, sen kanske man kan flörta till sig lite rabat.

Var på Julmiddag med firman i fredags. En riktigt trevlig tillställnig. Mycket god mat och dricka. Vi hade en A P träff innan och den gick väldans fort för alla hade saker att säga. Kanske ska man hålla den lite oftare än vartannat år :-/ En glad nyhet var att alla fick upp lönen med tusen kronor.

Handlade pepparkakor idag. Måste ju försöka få lite julstämning och dessutom så är dom goda muffinsarna som Emma bakat slut nu... Dom är ju inte alls lika smarriga men nånting måste man ju ha till kaffet. Det blev Gilles pepparkakshjärtan i år. Får se om dom går att äta. Tar gärna imott tips om bra märken på pepparkakor.  

Gjorde en intressant upptäckt idag på jobbet. Jag var uppe på sovfringsverket och satte upp rör. Jag såg mer kvinnliga arbetare än manliga! En körde lastbil, En traktor, och flera som jobbade åt LKAB. Kul att även tjejer får jobb och bra jobb med bra betalt.

Nä ska ta och prov smaka mina ny inköpta pepparkakor... Oj vad jag snöade in på det ordet i dagens blogg... pepparkakor.. pepparkakor.. pepparkakor.. pepparkakor.. Ehh.. Man börjar ju bli lite manisk kanske.

Hej hej på er.

Nörd..

Bästa filmen nu: Sinners. En sjukt skön skidfilm som visar sann åkglädje. Görs tyvärr inte sådana filmer längre. Utan sponsorer och pengar.
Ska bli skoj: Resa till Kanada och jobba i Gränsen tillsammans med många vänner.
Ska inte bli skoj: Dubbla hyror.
Sötast i världen: Min syterson
Sparar till: Att kunna betala hyrorna i vår
Väntar på: Skidpremiären
Pålägg som gäller: Rensteksröra.
Önskar jag var bättre på: Att vara nöjd med det jag har.
Dagens dryck: Mjölk
Dagar kvar till lön: 26
Vill inte: göra sånt jag inte vill.
Tre band/artister: Tool, Kalle Baah och Kyuss
senaste boken du läste: Tio små negerpojkar av Agatha Christie
senaste repliken du yttrade: Kommer inte ihåg. Har inte pratat med nån sen igår mitt på dagen
senaste personen du träffade: Stefan
senaste personen du pratade i telefon med: Robin
senaste personen du fick e-mail av: Thomas i Danmark
senaste personen du fick brev av: Det kommer jag inte ihåg. Alldeles för länge sen.
senaste gången du var utomhus: Idag när jag på ICA o handlade
senaste gången du sov: I natt.
senaste gången hela din familj åt middag tillsammans: Kommer inte ihåg. Alldeles förlängesen
senaste saken du köpte: En massa mat så att jag klarar mig i veckan.
senaste gången du gjorde en sån här jävla enkät (förutom denna): Har nog aldrig gjort en tidigare
vad har du gjort idag?: Handlat, lagat mat o spelat dator
ord du missbrukar: Sjukt o grymt
brukar du svära mycket då?: Ja. alldeles för mycket..
har du pojkvän/flickvän?: Nej
är du kär?: Ja
hur tidigt stiger du upp?: Tio i sex på vadagar och vid nio på helger
är det bra eller dåligt?: ja, det är bra att komma i tid till jobbet.
gillar du att slåss eller?: Bara för mina och andras rättigheter.
vad har du på dig just nu?: Mjukisbrallor o T-shirt.
vilken är din favorit gladiator?: Öhh. Det programmet går väl inte på tv längre.. eller..
vad ska du göra ikväll?: Nörda dator.
när var du senast riktigt full?: Kan det ha varit i somras på Kiruna festivalen.
vem gillar du mest i din klass?: Går inte skola just nu.
hur många timmar sover du per natt?: 6 på vardagar och 8-9 timmar på helger
vem är snyggast i världen?: Emma kommer rätt så högt på listan.
vad är det för veckodag?: Söndag
favoritfärg: Grönt o brunt i olika nyanser
är du uppväxt i stan eller på landet?: I betongen
har du utländska föräldrar?: Nej
vad lyssnar du på för musik nu?: P3 Rockster
favoritserie: TV-serie: CSI + Brottskod försvunnen
har du något tv-spel? : Ja, ett x-box
favoritspel?: WoW.
öl eller vin?: Öl
vem hånglade du med senast?: Med Emma.