Ny arbetsvecka

Nu har det snöat var och varannan dag här i Umeå.. Men efter snö så kommer det regn. Hemskt mysigt...! Men i skrivandetsstund så snöardet och är minus fyra. Skönt.
Förra veckan så hade jag förmiddagsvecka. Börjar alltså klockan 05:48. Jag hade klivit upp i god tid och ätit frukost. Jag hoppade på min cykel och började arbeta mig mot jobbet i 10cm djup klibbsnö. Jag har en cykel som ska ha tre växlar men just nu så finns bara trean vilket innebär att när man är framme så är man oftast rätt så varm. Så även denna gång. Väl framme så hoppade jag av cykeln och låste. Jag började leta efter min nyckel till mitt skåp och mitt kort så att jag kan ta mig in på området. Inser att jag har glömt dom hemma! Så det var bara att trampa hem igen efter kortet o nyckeln. Fick en mycket rejäl uppvärmning innan jobbet den dagen.. När jag var tillbaka på jobbet kunde jag bokstavligen vrida ur min t-shirt. Men jag kom bara fem minuter för sent... Jag har då iallafall lärt mig att aldrig mer glömma kortet och nycklarna.

jan-08

Kommentarer
Postat av: Venschla

Haha, jag kan minsann känna igen mig i din cykelhistorie :P Tur att det är gratis träning i alla fall :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback